辛苦了同事


依家唔少公司都好著重企業社會責任,姐係所謂嘅 Corporate Social ResponsibilityCSR),最大嘅原因都不外乎係建立品牌嘅正面形象,做到宣傳嘅目的。社會上亦越黎越多五花八門嘅獎項,用黎鼓勵各大企業去參與,或者籌備一啲同 CSR 有關嘅活動,好多時候都係啲捐款呀,做下義工咁,成件事聽落好正面,成個社會都有一齊做善事嘅心,啲企業賺左咁多錢,好應該回饋一下社會。之但係咁,CSR 一開始做,就只會一年比一年多,而要有足夠資格拎到某啲嘅獎,就要每年捐款一定嘅金額,同埋參與若干小時嘅義工服務。情況就好似洗濕左個頭咁,一但開始左就只有繼續落去,結果就好似踏上左一條不歸路咁。試諗下,如果一間大公司之前五年都積極參加社會服務活動,唯獨今年停左落黎,好大機會會引發社會上某啲人嘅好奇心……

一搞親 CSR,一間公司入面最關事嘅部門,都莫過於 AdminMarketingPR HR,如果公司唔算好大, HR 好多時候都要幫手做埋 Coordinator 嘅工作。對於哩啲活動,大部分同事都唔想參加,但腦細又話最少要有一隊人參加,見住同事推黎推去,就算成個 HR 部門咁多條友加哂落去都唔夠,真係睇見都心酸。

仲要 CSR 哩樣野唔剩只係做俾顧客睇,同事亦走唔甩。之前講過話公司中秋節搞過 CSR 派社企曲奇,第一野中招嘅就係同事;依家黎到秋冬天,又係旅行呀,行山嘅日子,每年差唔多哩個時候,中環都會有個幾大型嘅籌款活動,參加辦法就係每間企業捐一大筆錢,然後派出一隊同事,喺某一個星期日朝早嘅中環參加比賽。返工返左成個禮拜,星期日朝早你俾人瞓晏啲得唔得姐?!仲要一朝早同你返中環!

又有另一個活動,叫咩 Walk Up ABC Building,參加辦法一樣,只係今次我哋玩行.樓.梯!由地面用接力方式,鬥快行上最高嗰層!好似話有成 50 層,仲有限制一隊不多於 5 人……然後因為哩個活動,所有參加嘅同事突然自稱體弱多病,由 18 60 歲嘅同事,咩哮喘、腰痛、膝頭痛、坐骨神經痛,乜都出哂黎。

玩完市區,再玩埋郊區。有唔少個名叫咩「XX 環保行」嘅活動,公司捐錢,員工行山。如果同事真係有興趣參加,小編一定唔會反對,但係大部分隊伍都係迫出黎,大家黑口黑面咁行山,又有乜意思。最好行得小心啲唔好整親,如果唔係又變工傷!

仲有啲公司差唔多每幾個星期六或日就有一次義工活動,呼籲各部門同事參加。留意返,每個同事係要捐一個小數目先可以出席(捐款由幾十至一百蚊不等)。到底有幾吸引呢?又要出錢又要出力。義工就話無錢收姐,但無諗過要自己俾埋錢。雖然名義上係自由報名參加,但 Handbook 寫左每年要參加至少三個同類活動……好多時唔夠人,又要叫啲經理交人,最後啲經理就幫下屬俾埋錢,然後叫佢哋拍硬檔幫手「出現」……

以前曾經有傳聞話有公司要同事參加毅行者,最後同事因為唔想參加而辭職。我諗佢搵工嘅時候都會坦白交代離職原因嘅……

最後想同大家分享嘅係有一次,小編個朋友真係著左火,佢話佢公司迫佢哋捐錢,仲每個 Grading 規定左捐幾多,普通職員級 HK$500,經理級 HK$1,000,喺出糧嘅時候直接扣錢。最大嘅問題唔係捐錢,而係捐去俾邊個。小編嘅朋友再三追問都得唔到答案,剩係知捐返去大陸起學校,連問公司攞返張單扣稅都無(佢諗住「被捐款」超過 HK$100 應該有得扣稅……)。

公司對社會有責任係一件好事黎,取之於民,用之於民,但可唔可以唔好迫啲同事?



留言

這個網誌中的熱門文章