真.真假 MT Programme

好啦,上個禮拜小編已經好勵志地叫大家最緊要保持好自己應有嘅態度,相信大家唔理係畢業牛定係打左幾年工嘅老牛,應該都有反思過自己態度上嘅問題啦掛(小編真心希望你有啦)?咁哩個禮拜就俾返少少詳細資料大家,等大家有返個心理準備。

相信差唔多每個人都經歷過搵工嘅日子,除非你係由爸爸、媽媽幫你搵工,或者係幫屋企人打理生意,自己 Un Un 工坐喺到就有工開,如果唔係都一定有哩種經歷。每年最受大專生歡迎嘅空缺正正就係 Management Trainee,而好多大公司亦都會去各大專院校搞 Recruitment Talk,從而吸引大量求職者應徵 MT 哩個位。之不過咁,到底哩個 MT 位有咩吸引力?

1. 入職薪金相對較高
唔計上個禮拜提過嘅名利不收嘅假 MT,一般銀行、跨國企業、本地上市公司等等嘅 MT 職位,起薪點都係由 20,000 蚊開始,最低限度都比一般大學生平均起薪點嘅 15K 3 1,尤其是對唔係專業資格嘅商科畢業生有一定嘅吸引力。(咩叫專業資格?簡單啲黎講就係有得考牌嘅,例如會計師、醫生、飛機師等等。雖然小編作為一個喺香港嘅專業 HR,但好可惜都唔算係有專業資格……

2. 升職快
MT Porgramme 一般為期 1 – 2 年,而哩兩年期間,差唔多每 3 個月至半年時間,就會將你調去唔同嘅部門或者 Team 去實習,要求你對公司一啲主要範疇同職能都有一定認識。而順利完成 MT Programme MT 仔女,外加少少運氣同際遇,已經半隻腳踏入管理層道門(去到哩個階段,可能只係中層,但都已經快過一般人好多),成為被 Succession Planning 考慮嘅人物。講升職,其實到最後都係講返 $ 字,話到明管理層,人工梗係有返咁上下。

3. 其他福利
除左 $ 之外,又點少得其他福利,假期、保險、退休金額外供款就唔駛講,有啲公司更加會 Offer 一啲大部分人夢寐以求嘅福利(真係只有某啲公司……),就係唔駛首期買樓!!!丫唔好意思,小編嘅意思係公司會借足錢俾你……當然,如果你真係借左,個 Rate 雖然極唔錯,但係你就唔駛諗話轉工嚕……如果一切順利,你又會比其他人更快成為一個「成功人士」,即係又上左車,又有高薪厚職。真係快人一步,理想達到。若要成功,不須自宮,不論男女,達到者均可隨工贈送傾慕者 N 位。當然,出到咁嘅 Offer,要求一定唔會低,每年幾千人應徵,過五關斬六將,最後得大約十個人順利入職,唔係精英都唔駛諗。想當年,好似小編哩啲咁普通、成績又只係一般嘅學生,一早打定輸數,哩啲工唔會關我事……(講笑,只係無咩興趣做 MT……

講返依家,如果有留意開香港嘅勞動市場,都會發覺依家啲公司都係鬥搶人,畢業生當然唔例外,都係要搶,所以衍生你的兒科專家……(利申:仲未有公司俾錢搵小編做植入式廣告,只係突然諗起哩首歌 XD……所以衍生左越黎越多 MT Programme,不論規模大小,都會整返個 MT Programme 出黎。無他嘅, MT 哩個位咁受歡迎,巧立名目就可以吸引多啲人申請,多啲人入職,何樂而不為?

上面都講過,大部分 MT Progarmme 都存在住 Rotation 哩樣野,等班 MT 涉獵多啲唔同領域嘅野,從而將來成為管理層之後,可以真正成為一個合格嘅領導人物;之不過有啲 MT Programme 一睇就知流野,一入職上左個幾兩個禮拜堂,跟住就叫你決定入邊個部門,然後就會一路喺同一個部門,你可能仲會發覺你嘅工作安排、福利,以及待遇等等都同同部門唔係 MT 入黎嘅同事無分別,唯一有分別嘅就可能只係你嘅人工高佢少少咁大把,而哩個情況亦有機會只係維持一兩年左右,因為其實從來無人 guarantee 過你嘅人工升幅一定高過其他人。再者,如果同事嘅 Appraisal 好過你,分分鐘人工仲加得高過你,跟住你哋嘅人工又會好快差唔多。結果過完一年嘅 MT Programme,好多時候都未必有你期待嘅畫面出現,最後只會繼續留喺同一位置,升職嗰陣同其他非 MT 出身嘅差唔多。

都係嗰句,為自己後續嘅人生鋪路,為自己嘅將來奠定基礎,「態度」、「態度」同埋「態度」都係好重要的……

P.S. 如果有幸成功被取錄為成 MT,如果情況許可的話,最好完成哂整個 MT Programme,試諗下,如果你喺一個 2 年嘅 Programme 入面只係完成左一年,你去新工面試嘅時候,對家一定會懷疑你點解中途辭職(除非你轉行啦)……當然,情況唔許可的話就無辦法了,早走早著啦。 ; P



留言

這個網誌中的熱門文章