真假 MT Programme

話咁快 7 月都過左一半,想當年小編業都未畢就已經揸住兩個 Offer 唔知揀咩好了,其中一間係 NGO 黎,當日同 NGO 個理事長 Interview 完左之後,send 左封 Thank You Email 俾佢,跟手佢已經好快地覆,仲打左篇千字文俾小編,話俾小編知黎緊到底條路可以點行,佢仲話年中唔少人都 send Thank You Email 俾佢,但唔係個個都覆。雖然到最後小編都係選擇左入 Commercial World,但亦經過哩次獲益良多。

之所以點解用哩個故仔黎開頭,除左想話俾大家聽小編有幾勁之外(誤),就係想同大家講一樣野,每個人條路要點行,可以係千變萬化,不過如果有個明燈點一點條路,至少行少好多冤枉路。當然,就算行錯左冤枉路(小編都行過),咪當用時間買個教訓囉……

好啦,入正題,相信應屆畢業生有部分已經好似小編咁,揸住 N Offer 唔知揀咩好,而其中最大嘅考慮之一就係各大企業嘅 MT Programme。不過記住一點,雖然捉到老鼠就係好貓,但係做到 MT 未必係好事,因為坊間有好多都係掛名 MT,名利不收。

唔知大家仲記唔記得小編有個朋友叫大隻仔,佢曾經做過百貨公司嘅人事部,後期佢上左總部做培訓,而其中一樣野就係要跟 MT 哩個大 Project。當佢第一年跟 MT 嘅時候,睇返以前記錄,然後佢發覺出事了,因為條 Team 換左幾代人之後,依家成個 Programme 除左一開波嘅入職典禮同埋 Orientation 之外,其他乜都無!?其後問一問經理,點知得返黎嘅答案係……

因為前線一直都請唔到人,所以每年就請一班 MT 嘅人返黎,然後就掉哂佢地落去舖頭到,幫補下前線人手不足嘅情況,順便美其名叫配合返公司文化,而且又可以俾佢地了解前線嘅管理……

「岩岩畢業出黎嘅後生仔,頂哂龍咪廿零歲仔女,要同前線班哥哥姐姐一齊搬搬抬抬,啲貨重到連大隻仔都要出盡食奶嘅氣力先可以搬得到上車推,而且讀左咁多書,結果同啲讀書唔太多嘅哥哥姐姐做同樣嘅野?無野下話?」

雖然小編都好想講上面嘅野,但係職業無分貴賤,而且人生哩樣野就好死嘅,Life is full of options,你有權選擇自己條路,但係既然你揀得,就要堅持落去,因為無論任何時候,你都係獲得嘅某啲嘅野,至於係咩野?可以係技能,亦都可以係眼光,甚至可以係待人接物嘅技巧,在乎你點樣去睇成件事。好似大隻仔公司啲 MT 咁,佢地可以獲得執貨同排貨嘅技能,亦都可以獲得審美嘅眼光,要對客嘅亦都可以訓練到自己到底點樣喺情緒低落嘅時候,仍然唔會問候顧客嘅母親,慢慢人亦會變得圓滑,為自己後續嘅人生鋪路,為自己嘅將來奠定基礎……而哩一切一切,都係在乎於三樣野,就係「態度」、「態度」同埋「態度」。(因為好重要,所以要講三次)

正如一開始小編咁講,你可以認為哩份工唔適合自己,搞到自己行緊冤枉路,但係與此同時,其實你已經知道左一份咩工會令自己反感,咁黎緊落去,就可以追尋一樣無咁反感嘅工作。

依家哩個世代無話讀書多就一定可以做舒服啲嘅工,總之要返工嘅你,就已經注定係悲劇嘅主角,問題就在於,唔好又要呻辛苦同人工低,但係又要留喺到繼續做,小編公司就已經成堆哩啲咁嘅同事,仲要個個做左 567 年。又要 Loop 返去,Life is full of options,唔滿意咪走囉,直行轉左撳 Lift 7 樓唔該,最衰嘅就係哩班 Old Seafood 完全無想去改變嘅意欲,結果令公司嘅士氣低到落腳扯尾。


重點如下:
作為畢業生嘅各位,睇清楚公司嘅文化同背景,然後諗清楚自己係咪真係想入哩間公司。無論真假 MT 都好,雖然人工可以差好多 K,但如果鍾意一間公司嘅模式,不妨試一試,反正你依家擁有嘅係青春,而且就算你點比,你都唔會夠含住金鎖匙出世嘅人咁有錢,因為佢地唔駛工作都可以過世,手上仲要揸住幾幢樓,你得嗎?所以不妨襯自己岩岩畢業頭 5 年,放下身段,好似舊海綿咁,吸得幾多得幾多,造就屬於你自己嘅人生。(注:即使放下身段,第一份人工都唔好低過 12K。)


最後大隻仔嘅故事結局就係,一聽到經理之後就發覺勢色唔對,然後即刻發奮圖強,搵返舊底嘅資料,睇下點樣重整 MT Programme,到最後……第一年跟嘅果班 MT 全部胎死腹中,經過一整年無任何培訓同活動,而且喺舖頭捱生捱死,有啲頂唔順嘅就喺半路走左,而頂得順嘅,士氣都無左一半……好彩地,經過大隻仔嘅研究,終於喺第二年開始有返起色……最後王子同公主們都可以喺城堡入面過住幸福快樂嘅生活。(笑)



留言

這個網誌中的熱門文章