人呢?喂,人呢?(二)

與其成日話市場上好難搵到合適嘅人,倒不如話依家做 In-house HR 面對最大嘅困難就係根本無人會做,所以就算明知某 D 招聘渠道係收唔到成效,或者係明知個 Candidate 係廢,你都要送返幾份垃圾 application 俾部門經理「審視」下,確保返唔係我地無做野,而係無人願意做份工。

不過咁,雖然話人呢,就點都請唔足架啦,不過 Turnover 就點都有,新人點都有幾個嘅。但係每個月先得幾丁友,新入職嘅 Orientation 一係就幾條友都照做,一係就唯有等多一兩個月,一次過做多 D。不過最大問題係 D 前線部門嘅主管見到新同事就好似執金咁,一落左去就好似永遠都唔想俾佢走,連幾粒鐘做個 training 都唔得咁,無論點樣去解釋俾 D 主管聽,合適同埋適量嘅 Training 某程度上係可以令新同事留耐 D,主管都係一於懶理,總之就係解決左依家嘅問題,過得一日得一日,因為分分鐘聽日就即刻 Short Notice 走左咪唔駛理囉。

最經典試過有一次,本身安排左 20 個唔同部門嘅新同事上 Orientation。一開波已經知道佢地未必會黎得齊,所以直頭俾定兩個日子,等部門經理自己安排佢地邊日上。咁好啦,覆返黎每日都有 10 個左右。心諗,無死啦掛今次。點知喺 Orientation 開始之前幾粒鐘, D 部門經理話邊個邊個射左波,唔夠人手,出唔到。已經心知不妙,數一數到底剩低幾多人呢……

1 個?!

數真 D 先!

咦?得返 1 個?!

搞定唔搞?搞! 1 個都照殺!由本身一對多變左做單對單補習,當然心理壓力下降唔少(Hea 底嘅小編梗係唔想對住咁多人啦),不過同時諗一諗,如果逐個逐個做都唔係辦法,可能求其整返個 LMS (Learning Management System) 去俾份資料佢地自己睇同做算了。

今時今日做 In-house HR 已經要做到好似 Sales 咁,要俾人捽數,但最慘嘅又要無 Commission。某日出去一間大專院校 Recruitment fair,見到某大集團係咁搶人,一見到有學生行過,就好似以前大學嘅 Society 咁,係咁搵 D 靚女型男去色誘人埋去咁,起勢係咁吸引人去申請,務求做到愈多 Application 愈好。當然,可能佢地其實係請返黎嘅 Agent,有幾多 Application 就計幾多 Commission,不過俾著我係個 Candidate 一諗到咁 Chur,分分鐘臨尾彈鐘都唔定,同埋收左咁多 Application,揀都有排揀。(當然啦,有得揀好過無得揀嘅。)

除左請人,另一個面對嘅就係搞 Training,夾時間 Book 房仲要安排人上,有 D 公司有獨立 Training Room / Centre 同埋有合作嘅部門經理就梗係最好啦,如果無的話就有排你執。甚至以前跟過某大公司嘅 Director 話:「講公司 Underpay 已經講左好多年,哩樣野唔駛再講,改變唔到。請唔到人同留唔到人,係因為 Training 唔夠!」

嘩?我真係眼都凸埋出黎,人工俾唔夠,仲要賴?Sorry 我真係識條毛了,可能要返去 20 世紀搵我地偉大嘅 Maslow 去研究下 Hierarchy of Needs 先……

家陣做 HR 真係難……



留言

這個網誌中的熱門文章