到底咩先叫一個正常嘅應徵者?(下)

除夕嗰晚俾獨獨問左咁多關於見工嘅野,其實無非都係想問一句「到底僱主點先會請我」,而僱主考慮請唔請一個人,當中有好多原因,亦都同空缺嘅 Level 有關。

前線或者係主管級以下職位

1. 期望薪金及可到職日期
喺考慮哩一類嘅職位空缺時,第一樣野就會睇到底開幾錢人工,同埋可以幾時返到工。因為哩一類嘅工作相對黎講,流失率都會大少少,所以當拎起一份 CV 嘅時候,小編會即刻碌到落最底,睇下應徵者寫嘅人工同可到職日期,只要見到開嘅價岩部門 Budget,而又可以即時返工嘅話,小編都會眼前一亮,最低限度會喺份 CV 停留多一秒。

2. 背景 & 經驗
其次就係考慮返,到底喺應徵者嘅工作生涯當中,所負責嘅 Duties 同埋所擁有嘅經驗,對公司招聘嘅哩個職位有無用,因為好多時候前線或者係主管以下職位,僱主梗係希望可以個應徵者請左返黎,一放佢埋位就識自動自覺做野,一來慳返好多培訓嘅時間,二來亦有機會可以帶到其他公司嘅經驗返黎 Brainstorming 一下點樣去改善一下個 Business Process,有時候喺做所謂 Business Process Re-engineering (BPR) 嘅時候,哩一班外來人嘅經驗都可以令成件事加速唔少。

雖然背景同工作經驗係其次睇嘅野,但重要性唔代表比較低啲。最主要原因就係喺職場上打滾左一段日子,大家都知份工大約幾錢,開出黎嘅人工都唔會差太遠;而一般通知期都係一個月,所以可到職日期多數都會係一個月後。當期望薪金同可到職日期都差唔多嘅時候,就要睇下到底個 Background 同經驗邊個優勝啲,與此同時,亦唔可以請一個太勁嘅應徵者,因為同時要考慮 Staff Retention 嘅問題,有可能公司長遠未必俾到應徵者想要嘅野,到時又係哂左時間。

主管級或以上職位

基本上上述考慮嘅兩個因素都係調返轉,即是會先睇背景以及相關嘅管理經驗,因為哩一個級別嘅職位都係牽一髮動全身,如果無必須元素嘅話,除左哂左時間之外,亦好大機會影響哂現有嘅公司士氣、文化,甚至業績等。所以就算對方通知期要 3 個月,只要有齊公司所需人材嘅條件同埋元素,同時又係 Within Budget 的話,3 個月亦都會照等。


好啦,正如之前同獨獨咁講,其實一個應徵者只要正正常常就好大機會會請,咁到底點先係一個正常嘅應徵者呢?

基本黎講就係 Make Sense!當 Common Sense 不再 Common 的時候,小編已經開始懷疑緊人生……

成日睇戲都可能有啲情節,係無啦啦主角明明無學歷無經驗,但係突然會俾某上市公司主席睇中左,然後個主角就無突然變左公司嘅一個經理,繼而成為公司下任接班人……小編唔敢話現實生活無,不過係唔係你就唔知道,所以申請職位嘅時候,要睇返到底自己嘅背景同嗌價合唔合乎公司要求。咩叫正常?就係唔會一個不停係咁轉工轉足兩年,而平均每一份工都唔夠三、四個月嘅侍應,去 Apply 一個主管嘅職位,然後嗌價 3 皮。

面試嘅時候,禮貌以及基本談吐都係好重要,「唔該多謝不離口」就好似「去完廁所要洗手」一樣,小編幫你安排時間面試、開門、撳升降機、拎杯水俾你飲、印野、送你走……幫你做咁多野,一句唔該都無,面試途中仲要成個大爺咁自吹自擂、得吋進尺,係咁話小編間公司啲福利比唔上舊公司,哩一類應徵者直頭令小編想將佢由 Sky100 扔落街。

識睇氣氛亦都係非常之重要,除左面試之外,正式 Onboard 之後亦要睇清楚。簡單啲,姐係做人嘅藝術,適當嘅時候做適當嘅野。切身少少嘅例子,除夕晚上親戚食飯,一直係咁 Jer 住人關於工作上嘅野,連其他人插唔到嘴都睇唔到,哩樣亦係一個敗筆。

有時候,小編已經分唔清楚咩叫正常,咩叫唔正常,因為實在經常發生,簡直係 Common Common Sense。不過咁,人夾人緣,有啲腦細偏偏就係鍾意哩一類人。

講到底,請唔請一個人,其實都係得一個字,就係緣!



留言

這個網誌中的熱門文章